نام تجاری

نام تجاری در واقع بنیانی برای ذخیره ارزش و اعتبار یک محصول یا یک خدمت است که برای مشتری هویت محصول را مشخص و معتبر جلوه می دهد.

امروزه در همه جای جهان و حتی در کشور ایران نام برند یک ویژگی خاص را برای افراد مشخص می کند و گروه خاصی از افراد جامعه آن را قبول دارند.

یک نام تجاری می تواند بدون توجه به کیفیت محصول به طرفداران مرفع جامعه تعلق گیرد و منتسب به افراد پر درآمد باشد.

به طور مثال خودرو بنز یکی از نمونه های بارز مطلوبیت برند است که در همه جای دنیا خودنمایی می کند.

یک نام تجاری فارق از کاربرد های ظاهری ، برای مشتری خاصیت اعتماد به نفس و افزایش شخصت در طبقات اجتماعی دارد، از همین جهت مشتری حاضر است گاهی مبلغ بالایی برای آن پرداخت کند ، چراکه برند فوق شناخته شده و قابل اعتماد است، این خاصیت باعث می شود به طور ناخود آگاه برند خاصی را با مفهوم کیفیت برتر بشناسد.

این باور باعث می شود مشتری درمقابل پولی که پرداخت کرده است احساس خرسندی داشته باشد و حس دریافت چیز با ارزش درمقابل پول زیادی که پرداخت کرده است را داشته باشد.

مثلا وقتی یک گوشی تلفن همراه با برند اپل خریداری می شود قطعا برتری نام تجاری مشخص می شود.

در برخی کسب و کارها برتر بودن نام تجاری مهم است و در فروش بیشتر حیاتی به نظر می رسد ، مانند لوازم آرایشی؛ محصولات اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشند اما برند قوی داشته باشند، مشتری به کیفیت آن آن چنان توجه نمی کند.

در هر حال سرمایه گذاری بر روی نام تجاری ، ارزش افزوده ای است که می تواند بر ارزش و اعتبار برند نگاه متفاوتی بگذارد؛ با شروع سفارش طراحی لوگو برای برند قبل از هر کاری گامی محکم بردارید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *