اوراق اداری

اوراق اداری شامل مجموعه ملزومات مورد استفاده در دفتر کار یا فروشگاه یا حتی اداره دولتی است که در راس آن سربرگ، پاکت و کارت ویزیت می باشد، ست کامل اداری نیز اصطلاحی است که معمولا شامل سربرگ A4، سربرگ A5، یادداشت، پاکت A3، پاکت A4، پاکت نامه (11*22) و کارت ویزیت می باشد.

اوراق اداری: سربرگ

برگه ای است که بطور معمول در قطع 29×21 سانتیمتر ارائه می شود و برای انجام امور نامه نگاری ادارات، شرکت ها و موسسات یا اشخاص حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد.

سربرگ معمولا یک استاندارد به اصطلاح رسمی دارد اما می توان برای جذابیت بیشتر آن را بصورت فانتزی نیز طراحی و روی متریال غیر تحریر 80 و 100 گرم چاپ کرد، کتان 120 گرم از انواع آن است.

اوراق اداری: کارت ویزیت

کارتی در ابعاد استاندارد 6×9 سانتیمتر است که بر روی متریال های گوناگون ارائه می شود. کارت ویزیت اولین چیزی است که توسط مخاطب شما درخواست می شود. عناصر بصری که بطور معمول در کارت ویزیت قابلیت حضور دارند عبارتند از: لوگو و نشانه، عنوان، مختصری از محدوده فعالیت و نشانی

در ایران آنچنان که انتظار می رود خلاقیت خاصی برای اجرای بهتر کارت ویزیت صورت نمی گیرد و تنها متریال آن متفات است مانند:

کارت ویزیت با جنس لمینت مات و براق، کارت ویزیت استخوانی برجسته، کارت ویزیت pvc

اوراق اداری: پاکت نامه

ابعاد پاکت نامه طوری تنظیم می شود که بتوان حداقل یک برگ A4 بصورت دو خط تا در آن جای گیرد، این نوع پاکت را ملخی می نامند، اما پاکت های بزرگتر نیز مانند پاکت A4 و A3 نیز متناسب با نیاز های شرکت ها و افراد قابل ارائه است.

فراموش نکنید اوراق اداری وظیفه معرفی و نمایش هویت سازمانی شما را دارند، هر چه خلاقیت در طراحی گرافیکی و مرغوبیت جنس آن بهتر باشد به هویت برند خود ارزش بیشتری اختصاص دادید و مخاطب شما حتما این اهمیت شما را درک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *